MaNos händer

måndag, maj 15, 2006

Nåt nytt ska man ju göra

32. Vad ska man nu hitta på för att verka ung? Äsch, förresten, sen jag var 17 ville jag alltid bli äldre. Nån att räkna med. Fast det klart - lite glad blir man ju när man ombes visa leg ibland. Det har min man aldrig behövt. När han var 17 tog de honom för tretti. Skägg kan dölja många tonårsfinnar. Jaja. Ung eller 32 - jag får väl starta en blogg.

Det sista som hände mig som 31-åring var att jag från 20-snåret igår fram till elvatiden idag bara fick dricka en kopp sockerlösning. Provet visade inga förhöjda blodsockervärden. Nu vet jag att jag inte har diabetes. Det trodde jag väl inte heller, men det är skönt att få det på papper. Vad jag också vet (och fick veta) är att jag släpar runt på ett antal onödiga kilon. Får ta tag i simning, promenader och cykelturer. Igen. Men ikväll har jag ätit tårta. Med ingefärsgrädde som ingen märkte. Jag har fått tre gröna växter (alla ätliga), en vindsnurra (oätlig enligt mig, vi får se vad Signe tycker), hippieljus, en naturbukett och en bok om komposter. Jag känner mig rätt så förnöjd. För övrigt den femte av denna tids (9!) dödssynder enligt senaste numret av Trots Allt. Hela listan finns på en blogg nära dig!

1. Ointresse för att renovera sin bostad
2. Inneha en köksinredning som är mer än 5 år gammal
3. Ointresse för att laga nya spännande maträtter varje dag
4. Olust eller avhållsamhet (framförallt sexuell sådan)
5. Förnöjsamhet
6. Saktmod (Maria förklarar: att vara fridsam, ha ett milt sinnelag)
7. Inte resa utomlands
8. Vara oambitiös
9. Ogilla Melodifestivalen

Jaha, det förstod man ju. Här sitter jag och bloggar fastän jag hade bestämt mig för att läsa lite psykologi. Vi ses! (Eller - du ser mig, i alla fall. Lite skrämmande känns det ju.)

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tja, en 7-8 av di där dödisarna kan man nog dra ihop om man blir provocerad.

12:44 fm  
Anonymous Anonym sa...

Fast efter noggrannare genomläsning av TA ser jag att du ju missade #10, den svåraste av dem alla, för vilken ingen bot finnes: Att inte grilla.

12:46 fm  
Blogger MaNo sa...

Du har så rätt. Och när jag lägger in den blir min fårdräkt vitare dessutom.

8:28 em  
Anonymous Anonym sa...

hihi! Vad kul! välkommen till bloggosfären.

Anna - som raskt bockar av åtminstone 4 punkter, varav nr 10 är självklar!

1:09 em  
Blogger MaNo sa...

Tack. Men det är farligt härute i bloggosfären. Det är ju vanebildande. Det kan ju nångång kanske eventuellt bli så att man kanske lite litegrann låter bli att diska och istället...ja, du vet.

1:42 em  
Anonymous Anonym sa...

Helt sant. Vi kör ALLT i diskmaskinen. Förutom stekpannan - men den går fort att diska!

9:12 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida