MaNos händer

fredag, september 22, 2006

How come you don´t call me

Jag är en teknikfientlig. Det är lika bra att bekänna direkt. Helst skulle jag vilja att det räckte att ha en sån där burk-på-tråd-telefon. Men det skulle bli så många och långa trådar och jag skulle behöva kapa så många träd... och ja, det är väl enklare att låta exempevis telia sköta det där.
Jag ska (höll på att skriva måste) köpa en ny mobilfån. Jag vill ha en som kan vibrera så jag kan ha den på lektioner och så. Mitt nuvarande urtidsdjur fixar inte det. När jag låter min telefon ligga framme brukar det komma nån och förtjust fråga var jag har hittat den, om den fungerar
o.s.v.
Jag är typ någons farmor när det gäller att hänga med i mobilutveckling. Jag vill att någon som vill mig väl (och dit räknar jag inte försäljare) ska bestämma vilken telefon jag ska ha, veta vilket abbonemang som ger bästa norrlandsinlandstäckningen och vilka finesser jag absolut inte vill ha eller betala extra för.
Förresten har jag inte längre dolt nummer när jag ringer till er, så nu vågar ni svara. Teliakillen som hjälpte mig med det (jag antar att man kan göra det själv men jag är ju typ din farmor) sa "chicken" när jag sa att folk inte vågade svara. Jag blev fnissig.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej farmor! Det är mormor och morfar som skriver! Vi känner igen oss i ditt dilemma med den skillnaden att vi har någorlunda koll på mobilåfonerna (morfar något mer men så är han ju student och man...)
Har idag tagit första steget mot att bli med digitalkamera och försöker ta oss fram i djungeln av diverse konstiga förkortningar och nördtermer. Det känns ändå som ett måste, nu när vi har ett underverk som ska förevigas innan han blir en odräglig tonåring med moppemusche!

9:32 em  
Anonymous Anonym sa...

Hej, grannen här!
Jag tror vi skulle kunna fixa en burk-på-tråd-telefon till varandra. Hmm...kanske ingen större vits att ha till din lgh när det är mobiltelefonen som är bekymret;)
Jag blir nog ej den som ger dig kloka råd, köp den som är snyggast kanske.
Nästan omöjligt att lista ut vad telefoneländet verkligen kostar men alla jobbiga abonemang och månadsavgifter.
Jag håller fast vid min gamla funktionella telefon nu när den fått ett nytt skal. Du vet väl att det är utsidan som är viktigast... eller hur var det nu.

12:29 fm  
Blogger Jon Söder sa...

Jag köpte den billigaste telefonen på Elgiganten på ca 5 minuter. Jag har ett abbonemang som inte finns att få längre. Telia har bäst täckning. Om du inte ringer så mycket så kanske abbonemangstyp och telefontyp inte spelar så stor roll.

1:10 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida