MaNos händer

fredag, december 16, 2011

Bläckfisk, delfin eller ko?

Jag stressar upp mig själv ibland. Idag var en sådan dag. Jag råkade få för mig att hämta barn, hämta grus, grusa isgården, göra ett snabbt julklappsärende, hjälpa barnen att färdigställa pysseljulklappar, handla och laga mat, fixa köket, leta adresser till gamla bekanta, ringa en kompis till dottern, göra mig iordning för kör och sortera och hänga tvätt skulle gå bra att göra samtidigt.

Det finns tillfällen då man önskar att man vore en bläckfisk.


Fast om jag tänker en gång till så är det nog mer en större hjärna jag skulle behöva. Om man skulle vara ett intelligent djur - en delfin? Lära sig prioritera och göra en sak i taget. Inte ta i så. Nä, förresten, en MINDRE hjärna vore nog bättre. Mindre kreativitet och mindre intelligens. Jag skulle behöva vara mer av en ko. Ha mer av förmåga att sitta under en korkek och lukta på blommorna.

Oj, vad sent det blivit. Nu går jag till sängs. På återseende.

2 kommentarer:

Blogger MaNo sa...

förresten så glömde jag att handla mat, och byggde en snökoja istället.

12:24 fm  
Blogger KaosJenny sa...

Sötnos!!! Kram

1:02 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida