MaNos händer

onsdag, september 28, 2011

Allt har sin tid - läsa och skriva

Allt har sin tid. Och hösten är definitivt en tid som gjord för att läsa. Min syster lånade ut en bok skriven av Märta Tikkanen, "Rödluvan", utgiven 1986. Oj, så bra.
Och jag fick lust att skriva igen. Sicken tur att jag fått tillbaka min utlånade bärbara dator (som svärmor kallar lapporten) så jag kan stänga in mig och skriva när andan faller på. jag har flera andra boktips som står i hyllan och väntar på att läsas, bl.a Gavaldas "Tillsammans är man mindre ensam" och Goldmans "Kärlekskursen". Och så vill jag läsa MajGull Axelssons "Moderspassion", fastän det är en hemskt ful titel på en roman.

Du som blivit lovad att låna "Familjens projektledare säger upp sig" kan gärna komma förbi på en kopp kaffe och hämta den nån dag.

Jag blev så himla glad när jag fick se det min 6-åriga S hade knåpat ihop idag efter förskolan - sin första helt på egen hand gjorda bok med bilder och titel, utan att alls rådfråga sin ömma moder om stavning. "Balettflickor och killar" var den underbara titeln. Min skrivande, läsande fina flicka med massor av idéer och gryende självständighet! Mammahjärtat svämmar över.

Etiketter: , , ,

4 kommentarer:

Blogger KaosJenny sa...

Mm, mysigt att damen skriver. Sånt kan sparas till när hon blir stor författare ;-) Och jag har en bok som är in English som du kan få låna sen, den är lite jobbig men helt underbar... man skrattar och tänker. How to be a women heter den :-) Kram

1:37 fm  
Anonymous Manomaria sa...

Jo, jag brukar liksom favorisera det svenska språket när det gäller böcker, men blev ju lite nyfniken på den där engelska boken du visade mig. I min nuvarande situation känns den där definitionen av att vara feminist rätt så trösterik/jävlaranammma. Och det behövs kan jag lova.

10:32 em  
Blogger KaosJenny sa...

kom och låna den för rackarn... Den ligger bara här och dräller... Jag har kanske 50 sidor kvar men jag stickar nu (och det går tyvärr inte att sticka och läsa). Sticka och youtube funkar... KRAM

1:55 em  
Blogger MaNo sa...

Nja, jag vet inte...kommer mig nog inte för med att läsa den. Behåll den du, Jenny. Jag tror jag har det viktigaste från boken i minnet ändå, den uppfriskande tanken om vad det innebär att vara feminist:)
Kram

8:48 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida