MaNos händer

torsdag, maj 25, 2006

Därför är jag så tyst

Jag svettas med en hemtenta i psykologi - det är därför det inte blivit nåt nytt inlägg på ett tag. Har valt att analysera ett fall utifrån Bowlbys anknytningsteori och Eriksons teori om livscykeln. Och nu ska jag kritiskt granska de teorier jag valt. Det är svårt att komma på nåt eget, att inte bara rapa upp vad andra sagt. Och böckerna beskriver ju teorierna rätt knapphändigt ändå (fast det är kanske tur det).
Familjen har åkt bort och kommer tillbaka imorgon. Jag har skrivit och läst hela dagen med undantag för när jag tog med mig Sekatören Sören ut i trädgården på en rensahuvudetaktivitet. Nu blir det lättare att plocka hallon i sommar.
Lyssnar just på en underbar låt, Summertime. Med Mahalia Jackson står det...kan det vara hon?

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej kompis!
Jobbigt med tenta men det kanske underlättar att vädret är grått och blött (även om gräset är grönt)?
I och med det här inlägget har jag återinträtt i dataåldern och cyberrymden. Känns ganska bra.
Stor kram!

1:11 em  
Blogger MaNo sa...

Jo då, regn är helt OK. Och nu börjar jag se slutet på skrivandet!
Välkommen in i dataåldern igen!Du kanske ska starta en egen blogg..?

1:43 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida