MaNos händer

tisdag, oktober 10, 2006

Mano Negra

Gaah! Vad det är mycket nu. Jag bara läser och läser och skriver och skriver.

Under allt mitt skrivande har jag upptäckt att jag när ett hat till en ful, äcklig och fullkomligt onödig...tangent. CAPS LOCK heter den. Gång på gång råkar jag komma åt den och så plötsligt när jag tittar upp på skärmen har jag SKRIVIT ETT HELT STYCKE MED VERSALER. Och då måste jag skriva om! Vem har bestämt att den där vidriga tangenten ska ha en plats på alla dessa i övrigt vackra,lekfulla och funktionella tangentbord?
Oj. Ursäkta, jag kanske tog i. Det är skönt att ha någon som lyssnar. Apropå handarbete måste jag skriva något om Reinfeldts konstiga reaktion på att flera av de nya ministrarna anlitat svart städhjälp. Han sa nånting i stil med att de kunde ju inte veta att de skulle bli ministrar och granskas så hårt. Vaddå - är det nåt jag inte fattat här? Är fusk okej om man inte blir minister? Hur ska vi då göra med alla som lever på bidrag men som egentligen är fullt arbetsföra enligt samme Fredrik?

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Näru, skriva om måste du inte, däremot "byta skiftläge", vilket inte är något problem att tyda för oss som haft maskinskrivning i skolan.

12:19 fm  
Blogger MaNo sa...

Åhåå... då är ju saken i ett helt annat läge. Skönt. jag gillar inte att hata. "Du kan aldrig segra, så länge du hatar, du kan aldrig vinna över ondska med hat. Endast kärleken segrar..."(fram med cigarettändarna!)

8:46 fm  
Blogger Jon Söder sa...

Själv har jag lite svårt för Insert-tangenten (Ins på bärbara datorn) som jag allt som oftast kommer åt när jag lägger till och drar ifrån mitt i en mening och helt plötsligt har jag skrivit ÖVER några meningar.

1:51 fm  
Blogger MaNo sa...

Ja usch, insert är ännu värre. Den första gång jag (inte) såg den det var ingen sommardag.

11:50 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida