MaNos händer

torsdag, mars 12, 2009

Mean Woman Blues

Jag har varit på bio och sett Män som hatar kvinnor. Ja, vad säger man om den då? Jag gick ensam, så nu måste jag diskutera med bloggen (och i förlängningen med dig som läser den). Jag satt ett tag och tyckte den var otäckt full av våld och kränkningar och undrade vad folk tycker är spännande ned det. Men så kom jag på att jag satt på mig fel glasögon - jag hade tagit på mig socialtantsglasögonen istället för mina vanliga bioglasögon! Jag kom på att alla jag känner som rekommenderat filmen kanske inte hade haft "Sårbara barn" och Våldsutsatta kvinnor" som kvällsläsning den senaste tiden. Jag la böckerna åt sidan i min hjärna, tog på mina vanliga glasögon och såg Lisbeth Salander göra upp med ondskan. Jag kan rekommendera en spännande film.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag har också sett filmen. (Jag hade inga glasögon utan linser, med dem ser jag så där lagom bra.) Jag har också läst boken, och aldrig förr har de väl lyckats göra en film som stämmer så himla bra med det man läste. Tänk att det fanns nån som kunde spela Lisbeth Salander så perfekt! Det andra karaktärerna är också precis som jag sett dem framför mig. En riktigt ruskig och väldigt bra film. 15-årsgränsen är motiverad....

"Släktingen Malin B"

9:13 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida