MaNos händer

måndag, april 11, 2011

Strömavbrott

När jag och ungarna kom hem från dagis idag så var det strömavbrott. Rykten sa att det gällde fler delar av stan. Mitt i middagstid. Och slut fil hade vi kvar. Ringde maken och vi bestämde att vi skulle gå på MAX och se om de klarat sig undan avbrottet. Fast just när vi sagt det till ungarna fick jag magknip. Och tänkte att det nog berodde på det inte alltför hälsosamma intaget av för mycket mat och sötsaker jag gjort under dagens kurs. Så jag kände inte för skräpmat. Jag sa att nu gör vi såhär att ni åker till MAX och jag åker och köper de där bandymålen vi har pratat om. Lillebror blev arg (mest besviken) för att jag inte skulle följa med, men det är sånt man får ta. Jag köpte målen, och lite fil som jag slevade i mig. Och sen var hela familjen livligt engagerad i att montera ihop målen, och så var det dags att provspela...ojdå, klockan var visst läggdags egentligen. Men det klart vi ska spela lite! Först kvällsfika och letaredapåbokenduvillläsa, och sedan bandy. Barnen var stormförtjusta över att få spela bandy med föräldrarna, med nya målen på Egentligenläggtid. Att ena föräldern spelade med en sop och den andre med en klubba för en tvååring var det ingen som såg. Det var Sverige mot AIK och matchen slutade 3-3 (ingen förlängning, nästan alla nöjda).

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida