MaNos händer

söndag, september 09, 2007

The times they are a-changin

Tänkte att jag skulle försöka nåt nytt och skriva här lite mer dagboksaktigt, alltså kanske nästan varje dag, för att komma igång med skrivandet. Det kommer kanske inte att bli lika intressant att läsa, och det återstår att se om jag lyckas plita ner nåt dagligen. Jag har aldrig varit särskilt daglig av mig med nåt, utom möjligen att jag brukar vakna varje dag. Faktum är att jag är en notoriskt odaglig typ.
Jag känner mig insnärjd av dagligheter som är för mitt bästa och lyckas alltid glömma bort. Bland det jag glömmer kan nämnas:
- skölja tänderna med fluor (tandläkaren)
- göra knipövningar (barnmorskan)
- stretcha hälsenorna (sjukgymnasten)
- smörja mig med en salva (barnmorskan)
- använda tandtråd (tandläkaren)
- äta vitamintillskott (barnmorskan)
- motionera (diabetessköterskan, pappa)

2 kommentarer:

Blogger Jeez sa...

*igenkänner* jag brukar också glömma barnmorskans två första uppmaningar. Jag kan dessutom lägga till att glömma bort barnets ADHD-droppar (eller ja, du vet vilka jag menar).

Men det är ju alltid trevligt att läsa så jag tänker inte klaga om det dyker upp texter varje dag!

8:37 fm  
Blogger MaNo sa...

jo.

11:01 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida