MaNos händer

tisdag, november 13, 2007

Easy question

Jag har fallit för att svara på en sån här radda med frågor som skickas runt. Bloggen är väl delvis till för att ge andra en bild av vem jag är - så här får ni. Mina läsare får gärna kopiera och svara på frågorna om andan faller på.


1. VAD HETER DU?
Det vet du kanske om du läser min blogg. Om inte så är jag gärna lite hemlig.

2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Blå

3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Bebis som just vaknat och Jeff Beck

4. VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
Undvek att plocka undan

5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
choklad

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
mörkt, jag ser inte från datorn

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Lotta

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
det beror på i vilket sammanhang

9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
Ett oskick(at). Jag tog det själv. Men ja, jag gillar den jag tog det från.

10. HUR MÅR DU IDAG?
bra

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
te, svartvinbärssaft

12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK
vitt vin, men dricker väldigt sällan alkohol

13. FAVORITSPORT?
jag förstår inte frågan

14. HÅRFÄRG?
mörkare än som barn

15. ÖGONFÄRG?
"nästan grå" säger min dotter

16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
ingen kommentar

17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
ja, födda -75,-79, -81 och -87

18. VAD GÖR DU? (PLUGGAR, JOBBAR?) VAR?
mammaledig socionomstuderande

19. SENASTE FILMEN DU SÅG?
Kinsey

20. ÄR DU KÄR?
ja!

21. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
torsdag

22.FAVORITHOBBY?
umgås med folk, skriva, sjunga

23.ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
nej - men för kär. och för gift.

24. FAVORITMUSIK?

Janis Joplin, Stefan Sundström, Red Hot Chili Peppers, Sofia Karlsson, Morten Harket och några till.
25. SOMMAR ELLER VINTER?
sommar. fast vinter är roligare med barn än utan.

26. KRAMAR ELLER KYSSAR?
mmm

27. SAMBO ELLER SÄRBO?
samboende!

28. TE ELLER KAFFE
te "fast på låtsas leker vi att du tycker om kaffe, mamma!"

29. VILL DU ATT DINA VÄNNER SKA SVARA?
gärna!
30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Anna K

31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
mamma

32. HUR BOR DU?
fin hyreslägenhet hos långsam privathyresvärd

33: VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
kvinnliga författare mest, deckare ibland, studentlitteratur


34. FAVORIT FÄRG?
blågrått och rött just nu

35. FAVORITSPEL?
Settlers, Rappakalja

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
nej

37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
vad är det?

38. ÄR DU ROMANTISK?
vet inte

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
ja, oftast

40. VILKA HAR DU SÄNT DETTA MAIL TILL?
ingen som mejl, öppet för alla som hittar till bloggen

41. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
ta hand om ögongeggiga barn, fundera på stockholmspackning

42. VAD ÄR KLOCKAN JUST NU?
23.33

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ha, jag såg det! Och förra veckan läste jag om din lyxlunch, kände igen från min småbarnsmamma-tid (makaronfri middag jiphii)
Natti-natti

12:23 fm  
Anonymous Anonym sa...

jag igen
Den anonyma är alltså mamma, som inte har någon identitet, tror web-världen

12:25 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida