MaNos händer

onsdag, maj 25, 2011

måste få veta

Lillebror, snartsnart fyra år, funderar mycket nuförtiden. Ibland delar han med sig av sina tankar. Som häromdagen när han med stort allvar frågade: "Mamma, VET du vem som var tomte hos oss på julen?" I maj, liksom. Jag nekade först, men hjälpte honom sedan reda ut det hela när jag såg hur viktigt det var för honom att få veta. Det där med att till varje pris försöka slå i barnen att tomten finns ser jag ingen mening med - kanske hänger det ihop med att det finns annat jag vill förmedla att jag tror på som inte är så lätt greppbart. Det är fint att få prata med barnen.

1 kommentarer:

Blogger KaosJenny sa...

Mm, det är fint att få prata med barnen och ibland är det läge att vara ärlig om tomtar och sånt... kram

10:48 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida