MaNos händer

måndag, maj 02, 2011

Köra bil

Jag är en sån där som tycker att man ska hålla på hastighetsgränserna när man kör bil. Det finns så många fördelar med det, mindre miljöpåverkan och säkrare trafik är bara två. Det dumma är att jag ändå kör för fort. Jag har noterat att jag förändrat mitt körbeteende låt oss säga de senaste fem åren. Jag kör mer aggressivt, och snabbare. Kanske tänker jag mer på annat, kanske tror jag att jag kan vinna lite tid om jag kör lite snabbare. Det är fel. Om jag blir inblandad i nån trafikolycka på grund av fortkörning kommer jag aldrig tycka att det var värt det att få komma fram en minut tidigare. Och varför tänker jag på det här nu? Jo, jag körde till Ume med barnen för att hälsa på lillasyster. Och jag tänkte att nu ska jag bara ta det lugnt, och inte köra för fort. Tjohejsan. Åkte dit på en fartkamera - blir min första fortkörningsböter. Attans övermod. Skyll mig själv. Att det ska vara så svårt?

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Blogger KaosJenny sa...

Grattis till att du blivit frisk i alla fall :-) Kram

11:17 em  
Anonymous maria@nordvik.se sa...

Ja, det är guld att vara frisk. Kram till dig också, det är roligt att få kommentarer:)

11:31 em  
Anonymous Anonym sa...

Har samma fundering själv. Men jag skyller på att moderna bilar inbjuder till det... När man körde en gammal bil för fort så kändes det i öron och kropp!

Så jag är så glad för fartkontroll-knappen! Som f ö inte heter "fart control" utan "cruise control" på engelska... ;-) Då behöver jag inte fundera. och det blir avslappnat att köra t ex 50 mil.

Musiken är farlig också *den* styr mitt körtempo mcyket!

10:36 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida