MaNos händer

söndag, december 10, 2006

Buy me to the moon

Jag hoppas det inte var Buy Nothing Day igår. För då var vi i Haparanda. Tokshoppade på IKEA. Och det var sådär som det skulle vara. Vi hade MYCKET i kundvagnen. Och blev ändå överraskade över hur lite det kostade. Men jag tillhör inte skaran som kommer att åka dit en gång i månaden, trots att vi nu bara har 25 mil till närmaste IKEA, istället för 40.

Det var rätt mörkt i Haparanda. Men vi lyckades ändå på måfå hitta till den fantastiska kyrkan efter att ha kommit ut ur Mammons palats. Kyrkan var stängd förstås, men den är en mäktig upplevelse utifrån också. Alldeles mörk, gjord i kopparplåt, tornar den upp sig helt oupplyst. Mest liknar den en fabrik om du frågar mig, en gruvlave om du frågar min man. Jag har varit inne i kyrkan en gång och då blir man förvirrad för inne är det enkelt och ljust och har inte alls samma kalla känsla som när man står utanför.
(Jag funderade på att länka till en bild på kyrkan, men med sevärdheter är det så lätt att det blir som när vi såg Taj Mahal; "jaha, precis som på vykorten". Åk dit istället!)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida