MaNos händer

lördag, april 16, 2011

skriv-liv

I mitt skrivarliv händer inte så hemskt mycket nuförtiden. Kanske är det helt enkelt för att det är så mycket liv som det blir så lite skriv. Eller ja, jag skriver ju här. Och rätt mycket på jobbet. Och det är inte fy skam det heller. Jag gillar nog allt sorts skrivande. Men idag gjorde jag nåt särskilt kul. Jag var på en skrivarworkshop på bibblan (Berättarfestival just nu). Medlefors folkhögkola höll i det hela. Det var bara jag och en man där. Vi fick i uppgift att lyssna på fem musikstycken i olika stil och till varje associera och skriva två meningar och två ord. Efter det fick vi sitta två och två (jag och den manlige läraren) och foga ihop våra meningar och ord till en gemensam dikt. Vi fick dra bort, men inte lägga till. Jag har inte skrivit dikter på mycket länge, men upptäckte överraskande att jag hade kvar mitt skriv-driv i mitt skrivliv. Jag skriver mycket lättare när jag får uppgifter sådär, det blir inte så pretto och seriöst. Och startar lusten. Gonatt därute, wherever you are.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida