MaNos händer

söndag, maj 20, 2012

Om jag blir bortrövad

Jag är en ganska sällsynt gäst i TV-soffan, men när jag väl är där och zappar runt så hamnar jag gärna i en mordutredning i en eller annan serie som heter nåt i stil med Tyst vittne, CSI, Criminal Minds, Mordkommissionen eller liknande. Jag går gärna med forensikern (du vet hen som har som jobb att analysera och dokumentera bevis vid brottsutredningar) in på brottsplatsen och anstränger mig till max för att föröka lista ut vem mördaren är eller vart den försvunne tagit vägen. 

För egen del hoppas jag att jag aldrig blir bortrövad av folk som vill mig illa. För då, kära anhöriga, är det ajöss med mig. Mitt liv är fullt med falska ledtrådar. Antag att jag försvunnit spårlöst. Jag menar; tänk hur rationell en forensiker måste vara, hen ser sig omkring "hmm...odiskade tallrikar kvar på bordet, hon måste haft bråttom att komma iväg.." (haha, säger du det, när väljer jag inte hellre roligare saker än att ta undan disken?) och "Nyckeln till lägenheten ligger kvar, den skulle hon ha tagit med sig om hon lämnat hemmet på egen hand" (jaha, var det inne på toan jag hade lagt den?). Sedan går forensikern in i vardagsrummet. "Ser man på...omkullvälta stolar och soffbordet i en konstig vinkel, det ser ut som om någon letat igenom lägenheten" (säger du det, och ändå kunde jag inte hitta dom där papprena jag skulle ha med mig). Hen öppnar sängbordet "Titta här vad hon skrivit i dagboken, hon verkar inte glad, och nu har anteckningarna plötsligt upphört"(skriver nästan bara dagbok när jag har oreda i tankarna, lång period utan skriv tyder troligen på gott liv). Och sådär skulle det fortsätta. Nä, det är nog bäst man låter bli att bli bortrövad när man är så bra på att sprida irrationalitet omkring sig. 

1 kommentarer:

Blogger KaosJenny sa...

Ha Ha, då hoppas jag vekrligen att inte jag bli bortrövad heller... Stackarna som skulle försöka reda ut det där (vi som för det mesta itne ens låser dörren)... Kram

2:43 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida