MaNos händer

söndag, maj 01, 2011

En inte så bra och en bra

Jag hade läst i nån tidning om en bok jag ville läsa, "Änglarna" av Ola Nilsson. Jag ställde mig i kö på den på bibblan, och fick den lägligt när jag var lite halvrisig. Den var lättläst och tunn, och jag läste ut den på en kväll. Men den irriterar mig, för jag förstod den nog inte. Eller var den så banal som den kändes? Det var som att den inte var en roman, utan mer en novell eller två. Borde ha utvecklats mer liksom. Kändes bara som en början. Sedan läste jag i en recension att det var del två i en planerad trilogi. Aha, det förklarar kanske saken. Men ska jag läsa nästa eller inte?


Läste en annan bok av helt annan karaktär, Lukas Moodysons "Döden & Co". Den gillade jag. Rörig på ett tilltalande och ibland roligt sätt, om sorg och ensamhet och saknad och om varför man blir som man är.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida